Stavitelé dráhy museli šumavský masiv prorazit několika tunely. Prvním ze tří tunelů trati, dlouhým 165 m, vlak projede před stanicí Zelená Lhota. Stanice Špičák vlak dosáhne po projetí nejdelšího tunelu v České republice - 1747 m. Leží za zastávkou Brčálník a vede až na Špičák, byl budován v letech 1874 - 1877 a byl největším v bývalém Rakousku-Uhersku. Za stanicí Železná Ruda - město je další tunel o délce 198 m a vlak dosáhne společnou stanici Železná Ruda - Bayerisch Eisenstein.
Ve stejné době bylo dokončeno společné česko-bavorské nádraží v Železné Rudě. O historii nádraží a tratě prozradí víc Localbahnmuseum v Bavorské Rudě.
Na výstavbě tunelu Brčálník - Špičák pracovalo více než tisíc dělníků, z nichž mnoho bylo z Bosny, Dalmácie a Itálie. Stavbu železnice připomíná rovněž kaplička zasvěcená sv. Barboře. Byla postavena pro účely pohřbů dělníků-"barabů", kteří zahynuli při stavbě tunelu. Úmrlčí prkna u kapličky jsou ukázkou starého šumavského zvyku, který se při odlehlosti samot a tuhé zimě rozšířil. Mrtvý byl položen na ohoblované prkno a zůstal ve stavení až do doby, kdy byl pohřeb možný. Potom bylo prkno zdobeno malováním a postaveno na rozcestí, u kapličky apod.
Trať č. 183 | (km) | Trať č. 185 | (km) | |
---|---|---|---|---|
|
0 1 3 7 11 14 18 21 25 28 31 35 38 41 44 48 52 56 60 63 67 74 81 86 90 93 97 |
|
0 3 8 13 19 24 26 30 36 40 46 49 52 53 56 58 62 66 69 71 74 77 80 82 86 88 90 93 98 |
Tučný modrý text - úsek společný pro obě tratě. |
Železniční stanice | Telefonní číslo |
---|---|
Běšiny | 0186 / 99 139, 99 178 |
Hojsova Stráž | 0186 / 90 165 |
Hrádek u Sušice | 0187 / 8521 |
Janovice n. Úhl. | 0186 / 99 207 |
Klatovy | 0186 / 215 06, 224 67, 224 68 |
Kolinec | 0187 / 94 120 |
Nýrsko | 0186 / 71 113 |
Sušice | 0187 / 4701 |
Špičák | 0186 / 970 40 |
Železná Ruda město | 0186 / 970 06 |
Železná Ruda - Bay. Eisenstein | 0186 / 97 563 |