Rozcestník Rozcestník

Turistika
v Lenoře

Procházka po Lenoře

Z Lenory vyjdeme po silnici směrem na Volary. Těsně za obcí je přes Vltavu krytá dřevěná lávka zvaná rechle. Sloužila k zadržování, usměrňování, počítání a vytahování plaveného dřeva. Od ní se vrátíme do Lenory.

Výlet údolím Teplé Ultavy

Lehká a pěkná vycházka z Lenory - Soumarský most - Brixův Dvůr - Volary

• Délka: 13 km
  • Čas chůze: 3,5 hod.
  • Náročnost: lehká vycházková trasa

Modrá značka nás zavede kolem soutoku Řasnice a Teplé Vltavy na zelenou. Po ní odbočíme vlevo a lesní cestou po chvíli přijdeme k hranici rezervace Malá niva. Vrchovištní rašeliniště o rozloze 147 ha je porostlé borovicí bažinnou, která místy přechází do keřové formy. Okraj slatě lemuje vysoký smrkový porost. Maximální hloubka rašeliny dosahuje 6,4 m. Podél Malé nivy dojdeme až na Soumarský most, kde v míste bývalé Zlaté stezky přejdeme na levý břeh Teplé Vltavy.

Projdeme autokemp a za vytěženým rašeliništěm narazíme na pravděpodobně nejhezčí místo celé trasy. Rozlehlé podmáčené horské louky jsou z jedné strany lemovány meandrujícím řečištěm Teplé Vltavy a z druhé krásným březovým lesem. Mezi bělajícími se kmeny bříz, stojí několik bunkrů z předválečného opevnění republiky. Pěšina nás provede okolo odbočky žluté značky přes Březinu až k železniční trati Vimperk - Volary, po které probíhá hranice Národního parku Šumava. Přejdeme koleje a lesem pozvolna stoupáme nad Brixův Dvůr, odkud je pekný výhled na Volary. Od Brixova Dvora ozvolna klesáme, alej nás zavede po chvíli od západu do Volar. Návrat do Lenory je možny též autobusem nebo vlakem.